Jumat, 08 Mei 2009

School of Traditional Food Beverage Tourism and Leisure


School of Traditional Food Beverage Tourism and Leisure

Diasuh oleh:

Ibunda : Tining Sri Wahyu Dewi
Bibinda: Susi Susilawati



Makanan adalah bahan, biasanya berasal dari hewan atau tumbuhan, dimakan oleh makhluk hidup untuk memberikan tenaga dana nutrisi. Cairan dipakai untuk maksud ini sering disebut minuman, tetapi kata 'makanan' juga bisa dipakai. Istilah ini kadang-kadang dipakai dengan kiasan, seperti "makanan untuk pemikiran". Kecukupan makanan dapat dinilai dengan status gizi secara antropometri.


Makanan yang biasa dikonsumsi oleh Manusia

Sumber tumbuhan Sumber Hewan


Setiap makhluk hidup membutuhkan makanan.Tanpa makanan, makhluk hidup akan sulit dalam mengerjakan aktivitas sehari-harinya. Makanan dapat membantu kita dalam mendapatkan energi,membantu pertumbuhan badan dan otak.Memakan makanan yang bergizi akan membantu pertumbuhan kita, baik otak maupun badan.Setiap makanan mempunyai kandungan gizi yang berbeda.Protein, karbohidrat, lemak, dan lain-lain adalah salah satu contoh gizi yang akan kita dapatkan dari makanan.

Setiap jenis gizi yang kita dapatkan mempunyai fungsi yang berbeda.Karbohidrat merupakan sumber tenaga yang kita dapatkan sehari-hari.Salah satu contoh makanan yang mengandung karbohidrat adalah nasi.Protein digunakan oleh tubuh untuk membantu pertumbuhan kita,baik otak maupun tubuh kita.Lemak digunakan oleh tubuh kita sebagai cadangan makanan dan sebagai cadangan energi.Lemak akan digunakan saat tubuh kekurangan karbohidrat, dan lemak akan memecah menjadi glukosa yang sangat berguna bagi tubuh kita saat kita membutuhkan energi.

Makanan yang dibutuh manusia biasanya dibuat melalui bertani atau berkebun yang meliputi sumber hewan dan tumbuhan. Beberapa orang menolak untuk memakan makanan dari hewan seperti, daging, telur dan lain-lain. Mereka yang tidak suka memakan daging dan sejenisnya disebut vegetarian yaitu orang yang hanya memakan sayuran sebagai makanan pokok mereka.


Pariwisata atau turisme adalah suatu perjalanan yang dilakukan untuk rekreasi atau liburan, dan juga persiapan yang dilakukan untuk aktivitas ini. Seorang wisatawan atau turis adalah seseorang yang melakukan perjalanan paling tidak sejauh 80 km (50 mil) dari rumahnya dengan tujuan rekreasi, merupakan definisi oleh Organisasi Pariwisata Dunia.

Definisi yang lebih lengkap, turisme adalah industri jasa. Mereka menangani jasa mulai dari transportasi; jasa keramahan - tempat tinggal, makanan, minuman; dan jasa bersangkutan lainnya seperti bank, asuransi, keamanan, dll. Dan juga menawarkan tempat istrihat, budaya, pelarian, petualangan, dan pengalaman baru dan berbeda lainnya.

Banyak negara, bergantung banyak dari industri pariwisata ini sebagai sumber pajak dan pendapatan untuk perusahaan yang menjual jasa kepada wisatawan. Oleh karena itu pengembangan industri pariwisata ini adalah salah satu strategi yang dipakai oleh Organisasi Non-Pemerintah untuk mempromosikan wilayah tertentu sebagai daerah wisata untuk meningkatkan perdagangan melalui penjualan barang dan jasa kepada orang non-lokal.


Minuman merujuk kepada barang cair yang boleh diminum. Hampir semua minuman terdiri daripada air pada sebahagian besarnya. Air adalah penting untuk hidup, dan adalah lebih penting berbanding makanan. Kematian akan terjadi selepas satu minggu tanpa sebarang air tetapi manusia telah diketahui dapat hidup tanpa makanan selama beberapa bulan.

Sesetengah minuman boleh juga digelarkan makanan kerana dimakan dengan sudu, bergantung kepada kandungan pepejal dan pekatnya, serta pilihan peribadi seseorang:

Minuman panas seperti kopi boleh mengakibatkan luka terbakar jika diminum sebelum sejuk, atau tertumpah. Sila lihat kes kopi McDonald.

Leisure or free time, is a period of time spent out of work and essential domestic activity. It is also the period of recreational and discretionary time before or after compulsory activities such as eating and sleeping, going to work or running a business, attending school and doing homework, household chores, and day-to-day stress. The distinction between leisure and compulsory activities is loosely applied, i.e. people sometimes do work-oriented tasks for pleasure as well as for long-term utility.

For an experience to qualify as leisure, it must meet three criteria: 1) The experience is a state of mind. 2) It must be entered into voluntarily. 3) It must be intrinsically motivating of its own merit. (Neulinger, 1981)

Leisure studies is the academic discipline concerned with the study and analysis of leisure.

Contents

Tutug Oncom

Bahan:
1. tangtuna, oncom kwalitas nomer hiji
2. Sangu haneut
bungbu:
1. cikur
2. bawang beureum
4. Bawang bodas
3. Cengek
4. Uyah gula
Cara ngadamel:
goreng oncom atawa dibeuleum ge bisa, nepi ka asak. Rendos kabeh bungbu nepi ka lemes, asupkeun goreng (beuleum) oncom. Rendos, ulah lemes teuing. Asupkeun sangu haneut, aduk nepi ka galo.
Goreng (beuleum) oncom bisa diganti ku beuleum opak. Tangtuna ngaranna ge robah jadi tutug opak.
Wilujeng nyobian.

Tutug Cau Nangka

(Ditulis ku kuncen kasep)

Asa kaingetan eta kana sangu tutug (tutug oncom), sarupaning tutug-tutugan asa ku nikmat, kuring ari mulang ka sarakan, SUMEDANG, sok ngahajakeun nyieun sangu tutug ( tutug cau nangka). Cobian geura!! Muhun TUTUG CAU. Cauna cau nangka. Anu khas mah butitina anu eumeul-eumeul keneh, can pati asak kara satengah maen ehhh.... tah kitulah. Lamun cauna anu gede mah, teu aya senina jeung kirang raos.
Bumbuna :
Butiti cau nangka sacukupna
Cikur singkarasa seungitna
Bawang beureum sacukupna
Uyah mah geus pati
Cengek hejo sacukupna
Carana :
Cau dibeuleum, geus asak di pekprek dina coet batu. Terus direndos (tong lembut teuing) jeung bumbu anu disadiakeun tadi. Geus cukup langsung di aduk jeung sangu haneut. Langkung nikmat upama dijieun keur mumuluk isuk-isuk (dua piring wae mah beak). Beurang atawa sore teu nyeni. Malah di lembur kuring sok disebut PAMALI.
Wilujeng nyobian.

Es Blewah

Bahan :
1. Blewah satengah sirah
2. Bonteng suri leutik
3. Dawegan
4. Cai dawegan
5. Sekoteng
6. Cingcau hideung
7. Sirop rasa jeruk
6. Susu kentel
7. Es Batu
8. Gula bodas geus di tinyuh
Carana
1. Kerokan blewah, Bonteng Suri, dawegan
2. Hijikeun sakabeh bahan dina baskom, susu ulah waka, meh awet bisa diisukeun
3. Aduk teupikeun karasa amis tur seger
4. Pisahkeun na gelas teras kucurkeun susu kentel sacukupna

wilujeung nyobian

Ranginang
(Ku teh Ani)

Bahan :
Beas saleter
Tipung Aci sakilo
Pewarna

Bungbu :
Bawang Bodas 5 siung
Cikur 3 cm
Uyah sacukupna
Penyedap (atawa gula pasir )
Sadayana di rendos, janten bubuk

Cara ngolahna :
Beas teh di tutuan jadi tipung beas anu lembut, tos janten tipung teras di asakan jiga ngasakan sangu (disepan), tos tuus (tipung katinggalna herang) teras diangkat di akeul ku cai tilas nyepan bari sakeudik-sakeudik dicampurkeun aci, nyaian na tong sakali gus kumargi adonan na tong dugikeun ka encer cekap dugi ka kalis wae (teu nempel upami digalokeun keu panangan), teras bumbu anu tos di rendos teh dilebetkeun oge kanu adonan.

Tos kalis adonana teras dicitak ku citakan khusus ranggining duka namina mah naon teu terang, saatosna dicitak teh rangginig anu kenging nyitak di seupan deui supados teu nempel ditatana teh di lapis-lapis salapis ranggining kenging nyitak di halangna wae ku daun cau, nyepan na tong lami teuing kinten-kinten lima dugi ka sapuluh menit ge cekap teu langkung kana seuneuna ageung atanapi alit, atanapi diseupanna nungtutan. tos diangkat teras di poekeun, tos garing alatan di poe nembe tiasa di goreng.

Mangga kang Bun, bade di praktekeun, da saur pun biang mah ngadamel ranggining mah langkung cape tibatan ngadamel rangginang, nuju abdi amengan ka Tasik geuningan ranggining teh dijanten keun oleh-oleh khas Tasiknya, ranggining atah warna-warni, aya hejo beureum, koneng, bodas di palastik transparanan dientep rapi pisan. Naha ranggining teh asli katuangan US kitu ??

Kueh waluh koneng

Bahan:
400 gr waluh koneng,seupan teras dilemeskeun
200 gr waluh koneng,potong 1cm ka 1cm
5 mata nangka,potong 1cm ka 1cm
200 gr tipung beas
50 gr tipung aci
200 gr gula bodas
350 cc cipati
1/2 hulu kalapa,diparud

Cara ngadamelna:
-Campurkeun waluh koneng nu tos lemes sareng tipung beas,tipung aci,gula bodas,cipati dugi ka rata.
-Campurkeun kalapa parut (sapalih) sareng waluh nu kenging ngeureutan kana adonan tadi.
-Alihkeun adonan eta kana loyang anu tos diolesan minyak kalapa.
-Seupan 20 menit.Teras awuran nangka diluhureunana.Seupan 20 menit deui.
-Angkat teras tiiskeun.Pami tos tiis kaluarkeun tina loyang,keureutan sakahoyong urang bae.
-Sajikeun sareng kalapa parut anu kenging nguyahan sakedik.
Mangga wilujeng nyobi.

Rujak serut

Bahan :
Gedang satengah asak (mengkal basa malayuna mah)
Bangkuang
Kadongdong
Hui beureum
Buah ngora (Lain istri ngora)
Pokona mah bungbuahan anu sakirana ngeunah dirujak
Parud nu bolongna garede ulah parud kalapa (ieu mah lain rek dirujak, tapi jang marud nu rek dirujak)

Bumbu :
Gula Beureum
Asem Jawa (lamun aya asem sunda.. ulah jalma nu kurang asem mah da teu cocog dirujak, cocogna dibebek..)
Cengek sakilo (10 siki jang dirujak, sesana mah jang parantieun..)

Cara Nyieunna :
Gedang jeung hui diparud, bangkuang, kadongdong, buah ngora jeung buah nu lainna disiksik, alusna mah dicacag laleutik ameh ngahiji jeung parudan gedang jeung hui.

Bumbuna :
Gula digodog, tuluy tiiskeun.
Cengek direndos jeung asem jawa. Hijikeun rendosan cengek asem jeung gula anu geus digodog.
Tuluy asupkeun kana bahan2 rujak anu geus diparud jeung dicacag.
Galokeun nepi ka rata ngagalona.
Ceuk dina slogan inuman kaleng atawa kotak mah....
"Dingin lebih nikmatttt..."


Tidak ada komentar: